Smartphoto

Som jag berättade om för några dagar sedan har jag blivit utvald av Smartphoto att testa en av deras produkter, en Enjoy fotobok! Den kan innehålla 20-60 sidor och det är enkelt att köpa till de extrasidor man behöver. Den trycks på tjockt papper (200g) med mjuka pärmar.

Jag valde att göra en pekbok till en släkting. Den levererades direkt hem i brevlådan av brevbäraren igår. Tack Smartphoto för en smidig förpackning så att jag slapp ge mig ut i vinterkylan för att hämta den hos postombudet!

Det var smidigt att skapa boken eftersom jag slapp ladda hem ett program. Den gjordes istället direkt på deras hemsida. Jag valde ett barn-tema och kunde enkelt lägga in bakgrunder, ramar runt bilderna och text i valfri färg.  

            
                                                

Det jag inte gillade var att jag inte kunde styra över vilken bildbehandling bilderna skulle få vid tryck. Nu blev de bra men jag gillar att ha kontrollen. De färdiga layouterna passade inte riktigt mig men det var enkelt att göra egna och lägga till bild- och textfält. 
  

I övrigt har Smartphoto mängder av fotoboksvarianter att erbjuda i alla storlekar och prisklasser, läs mer här!

Smartphoto (fd Extrafilm) är en fotobutik på nätet där man kan beställa allt ifrån canvastavlor, till fotoböcker, vanliga fotokopior och mycket mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0